Hiperlink Yayınları Caravaggio Dönemi - Yaşamı - Eserleri Ümran Özbalcı Aria 9786052137338
Hiperlink Yayınları Caravaggio Dönemi - Yaşamı - Eserleri Ümran Özbalcı Aria 9786052137338

Hiperlink Yayınları Caravaggio Dönemi - Yaşamı - Eserleri Ümran Özbalcı Aria 9786052137338

İndirim Oranı : %28 İndirim
Fiyat : ₺175,00
İndirimli : ₺125,20
Hiperlink Yayınları, Caravaggio Dönemi - Yaşamı - Eserleri, Fuat Daş, 9786052137338. Lukac’a göre sanat bir yansitmadir ve yansitma sistemleri baslica ikiye ayrilir. Gerçekçilik ve dogalcilik. Caravaggio bu yansitma yöntemlerini basariyla kullanmistir. Caravaggio’nun dehasini canli tutan taskinliklar suçlar ve firardan darmadagin olmus bir varolus hikayesi degil Sanat’tir. Hiçligin ortasindan geliyordu hiçbir bagliligi yoktu kendi kurallari disinda hiçbir seye itaat etmiyordu. Caravaggio’nun rekabetçi ruhu kaliplara sigmayan meraki veya sadece caninin sikilmasi farkli seyleri denemesini sagladi. Sanatçinin sahnelerinin içine serpistirdigi detaylari gözden kaçirmamak ve en derin anlamini yakalamak için sabir ve bir parça da sogukkanlilik gerekir. Caravaggio resimlerine büyük bir dikkatle bakmayanlari yanilgiya düsürmek için elinden geleni yapar. Bu nedenle ölümünden sonra da tipki yasadigi gibi görüs ayriliklarina yol açmaya devam etmistir. Fransiz ressam Poussin Caravaggio’nun “bu dünyaya resmi mahvetmek için gönderildigini’’ söylemistir. Resimleri o yillarda ifade edildigi gibi ‘dogal’ tarzda resimlerdir. Tuvallerinde tanrisal müdahele bile somut ve dünyevi bir olaya dönüsür kimi zaman o kadar dünyevidir ki skandal yaratir. Siklikla dramatik olana kucak açmistir. Caravaggio tablolarinda duygulara çirkinlige yoksulluga ve çaresizlige yüz çevirmeyi reddetmistir. Çagimizda çig gibi büyüyen Caravaggio-mani daha Merisi’nin ölümünün hemen sonrasinda salgin gibi yayilmaya baslar. Son dönem elestirmenlerin çogu Caravaggio’yu ilk ‘modern’ ressam olarak adlandirir. Caravaggio’nun sanatinin yüzyillardir hüküm süren ve gerçegin idealize edilmis bir versiyonunu sunan resim gelenegini kirdigi bir gerçektir. Sanatçi ilginç bir adamdir onun hayati karakteri ruhsal durumu kendi basina bir merak konusu oldugu için sanatçinin kisiligi hakkinda eserlerinden bilgi edinilmeye çalisilir. Caravaggio farklidir. Onun tuvallerinde görülen sahneler kutsal hikayeler ya da pagan görüntüleri olmaktan öte gerçekten alinan kesitlerdir. Bireyci yenilikçi ve uzun egitim ve gelenekselligi bir kenara iterek doganin direkt taklit edilmesini savunan bir ressamin sanata katkisi ancak Courbet ve Empresyonizm gelip geçtikten sonra anlasilmistir. Caravaggio’nun gerçekçi yönü karanligi ve aydinligi siddetle çatistiran teknigi ile bagdasmasaydi bugün adi bile anilmazdi. Zamanimizda gittikçe yükselen bir Caravaggio varsa estetik ile birlesen teknigi dolayisiyla vardir. Caravaggio’nun desenleri alisilmadik türdendir onlarda mistik bir semboller dünyasina dogru bir yönelme hissedilir. Caravaggio geçmisin ikonografik malzemesini reddedip taze ve kisisel dinsel bir resim anlayisi yaratti. Ancak simdi Kübizm Ekspresyonizm ve Sürrealizmi geride biraktiktan sonra Realizmin ne oldugunu ne olmadigini anlamaya baslayabiliriz. Ve tabii simdi Caravaggio’yu sakin ve temkinli bir sekilde inceleyip efsanede geçenlerin hangisinin dogru ve hangisinin yanlis oldugunu seçebiliriz.
DetaySabitİçerik