Anahtar Yayınları Alevilik ve Bektaşilik Terimleri Sözlüğü Esat Korkmaz 9789758612307
Anahtar Yayınları Alevilik ve Bektaşilik Terimleri Sözlüğü Esat Korkmaz 9789758612307

Anahtar Yayınları Alevilik ve Bektaşilik Terimleri Sözlüğü Esat Korkmaz 9789758612307

İndirim Oranı : %37 İndirim
Fiyat : ₺84,00
İndirimli : ₺53,20
Anahtar Yayınları, Alevilik ve Bektaşilik Terimleri Sözlüğü, Esat Korkmaz, 9789758612307. Aleviliği-Bektaşiliği yaratan insanların Müslümanlıkla kitlesel düzeyde tanıştıkları dönemlerde Sünni Ortodoks ilkeler toplumsal düzeyde uygarlığı çelmelemeye çalışan aklın kılavuzluğunu hiçe sayan düşünceyi ve bilimi ters dönüşümle dogmaların hizmetine sokan halk çalışsın yönetenler yeşin düzeninin sürdürülmesinden yana olan bir inanç ağırlığına bir resmi dinsel ideolojiye dönmüştü. Alevilik-Bektaşilik buinanç ağırlığı bu resmi dinsel ideoloji altında ezilen horlanan yabancılaşan Anadolu insanının özgürleşme bağımsız düşünme haksızlığa sömürüye başkaldırma eylemleri eşliğinde Ortaçağ karanlığından sızan ve geleceği aydınlatan bir ışık olarak belirdi. Tanrıyı insan aracılığıyla konuşan söyleyen davranan bir eylemin içine soktu insanı şeriat varlığından bir yorum bir yetenek varlığına yükseltti ve onu yasama yaşamdan kaynağını alan bir geleneğe bağladı. Bu gelişme toplumda ezilen sömürülen katmanlar sınıflar temelinde çıkarları ve umutları bir olan aynı geleceğe koşan Alevi-Alevi/Sünni-Sünni kardeşliğini yapaylaştıran özgür bireyin özgür yurttaşın öne çıktığı gerçek Alevi-Sünni kardeşliğinin maddi ve düşünsel temellerini de yarattı. Alevilik-Bektaşilik felsefesinde maddeci düşünce temeli inancın tuğlalarıyla örülüdür deyim yerindeyse nicel boğuntudadır. Eğer sürekli inanç yani vurgulanıp pekiştirilirse her şey inancın denetiminde ele alınırsa nesnel yan silinir düşünce atılım yapamaz bu kültür insanı aydınlığa çıkamaz körlenir giderek kahrolsun büyük din yaşasın küçük din anlayışını öne çıkarır. Bu durum egemen güçlerin işine gelir: 700 kusur yıldır yaptığı gibi Alevileri-Bektaşileri dinsiz olmamalarına karşın dinsizlikle suçlar ve yargılar düşünce yanını inanç yanıyla perdeleyerek bu kültürü boğmaya kalkar. Ama Aleviler-Bektaşiler düşüncelerinden dolayı dinsiz olarak değil toplum düzenini maddeci bir yaşama anlayışı üzerine oturtmak isteyen inançlarını ise bu isteklerini tavıra eyleme davranışa dönüştüren bir manevi güç olarak gören devrimciler ilericiler aydınlık insanlar olarak algılanmak şayet yargılanmak gerekiyorsa böyle yargılanmak istiyorlar.
DetaySabitİçerik